zmniejszenie piersi

Niektóre kobiety zmagają się z dużymi piersiami, które utrudniają codzienne funkcjonowanie oraz są powodem dolegliwości bólowych kręgosłupa.

Redukcja piersi
polega na usunięciu części gruczołu piersiowego. Poddając się zabiegowi można uzyskać efekt mniejszych, kształtnych piersi, proporcjonalnych do klatki piersiowej i ogólnej budowy ciała. W trakcie operacji redukcji piersi zmniejszeniu podlega także otoczka wokół brodawki sutkowej.

Przed zabiegiem należy wykonać następujące badania:

- labolatoryjne: grupa krwi, morfologia krwi, układ krzepnięcia (APTT, INR, PT), elektrolity, poziom glukozy na czczo, antygen HBs, badanie ogólne moczu

- badania radiologiczne: zdjęcie rentgenowskie klatki piersiowej, USG piersi

- elektrokardiogram (EKG)

Jak wygląda zabieg zmniejszania piersi?

Redukcja piersi
trwa około 2 do 3 godzin i jest przeprowadzana w znieczuleniu ogólnym. Chirurg wykonuje ciecia na skórze we wcześniej zaznaczonych liniach. Cięcie zazwyczaj przebiega wokół brodawki i dalej w kształcie kotwicy pionowo w dół oraz w fałdzie podpiersiowym. Po wycięciu części gruczołu piersiowego zakładane są warstwowe szwy. Operacja kończy się założeniem opatrunku na skórę.

Zmniejszanie piersi – postępowanie po zabiegu

Po zabiegu Pacjentka zostaje w szpitalu przez 1 do 2 dni. Po operacji Pacjentka nosi specjalny biustonosz pooperacyjny lub biustonosz sportowy przez około miesiąc.

Ból, który pojawia się w okresie pooperacyjnym jest średnio nasilony i zazwyczaj ustępuje po tradycyjnych lekach przeciw bólowych. Może pojawić się obrzęk piersi oraz przejściowe zmiany wrażliwości brodawki sutkowej. Rana goi się około 7 do 14 dni. Należy codziennie zmieniać opatrunek i przemywać ranę środkiem dezynfekującym. Pacjentka może wrócić do pracy po około 1 do 2 tygodni.