Plastyka powłok brzucha

Plastykę powłok brzusznych przeprowadza się w celu usunięcia nieestetycznego fałdu skórnego w obrębie podbrzusza razem z często współistniejącymi rozstępami skórnymi w tej okolicy. Zabieg ten wykonuje się w przypadku poporodowej wiotkości i obwisłości powłok brzusznych (często połączonej z rozstępami skórnymi), a także u osób, które w krótkim czasie znacząco zredukowały masę ciała, a skóra z powodu martwej elastyczności nie obkurczyła się dostatecznie.

Kwalifikacja do zabiegu:

Kwalifikacja do zabiegu następuje podczas wizyty lekarskiej.

Przed zabiegiem należy wykonać

Przeciwwskazaniem do zabiegu są choroby układu krążenia, nerek, nadciśnienie tętnicze, choroby metaboliczne (cukrzyca), choroby układowe tkanki łącznej oraz otyłość.

Przebieg zabiegu:

Zabieg trwa około 2-3 godzin i przeprowadza się go w znieczuleniu ogólnym. Cięcie prowadzone jest poprzecznie na granicy owłosienia łonowego w obu kierunkach do kolców biodrowych. Płaty skórno-tłuszczowe odpreparowuje się od powięzi aż do łuków żebrowych odkrawając po drodze pępek. Na tym etapie wzmacnia się przednią ścianę brzucha wykonując plastykę blaszek przednich pochewek prostych. Skórę naciąga się, a jej nadmiar odcina. Pępek wszywa się w nowe miejsce napiętej skóry. Założenie szwów warstwowych oraz drenażu rany kończy zabieg.

Okres pozabiegowy:

Pacjent zostaje w Klinice przez 2-4 dni. Zaraz po zabiegu zakładany jest specjalny, odpowiednio dobrany kombinezon utrzymujący skórę w nowym położeniu, przeciwdziałający obrzękom i krwiakom. Szwy usuwa się etapowo po 7-14 dniach. Przez kolejne 14 dni pacjent przyjmuje preparaty przeciw krzepliwe, zapobiegające we wczesnym okresie pooperacyjnym powikłaniom zakrzepowo-zatorowym.

Kombinezon nosi się przez 4 tygodnie przez całą dobę, a przez następny miesiąc – tylko w dzień. Konieczne jest stosowanie zbilansowanej diety bogatobiałkowej.

Na ostateczny efekt zabiegu należy poczekać około 2-3 miesięcy.