Operacja stulejki

Stulejka to wrodzone lub nabyte zwężenie ujścia napletka utrudniające lub uniemożliwiające jego ściąganie. Stulejka może występować zarówno u małych chłopców jak i dorosłych mężczyzn. Przyczyną stulejki może być: wada anatomiczna, nieodpowiednia higiena lub przebyte zapalenia narządów dróg moczowych, np. żołędzi oraz cewki moczowej. U dorosłych mężczyzn stulejka może zaburzać normalną aktywność seksualną ze względu na pojawiający się przy każdym stosunku silny ból, który często uniemożliwia współżycie. Dodatkowo stulejka podwyższa ryzyko infekcji narządów rodnych i moczowych zarówno mężczyzny jak i jego partnerki.

Przebieg zabiegu:

Zabiegi wykonuje się najczęściej w trybie ambulatoryjnym w znieczuleniu miejscowym i trwa około 40-60 minut.

Zabiegi wykonywane podczas leczenia stulejki w zależności od kwalifikacji medycznych można podzielić na dwie kategorie:

Na ranę zakłada się szwy rozpuszczalne, które po upływie 2-3 tygodni same odpadają oraz opatrunek z maścią antybakteryjną. Pacjent wychodzi do domu kilka godzin po zabiegu.

Kontrola pozabiegowa:

Istotnym elementem uzyskania pożądanego efektu zabiegu jest utrzymywanie higieny miejsca operowanego. Opatrunek należy zmieniać każdego dnia, przemywając jednocześnie ranę środkiem dezynfekującym, np. Octeniseptem. Cała rekonwalescencja trwa od 10 do 14 dni. Pacjent powinien unikać stosunków seksualnych przez okres 1 miesiąca i stosować zalecone żele lub maści.

Trwały efekt zabiegu gwarantowany jest po wykonaniu obrzezania. W przypadku wykonania plastyki napletka problem stulejki może powrócić.