Labioplastyka

Zbyt duże lub niesymetryczne wargi sromowe mogą być przyczyną wielu uciążliwych dolegliwości utrudniających codzienne funkcjonowanie (noszenie bielizny, stroju kąpielowego). Dodatkowo, duże lub niesymetryczne wargi sromowe mogą zakłócających aktywność seksualną. Powody powstawania tego typu deformacji są różne – do najczęstszych zalicza się czynniki genetyczne, ale niektóre z nich mogą być też skutkiem uszkodzeń w trakcie naturalnych porodów. Przerośnięte lub zbyt małe wargi sromowe mogą być przyczyną stale utrzymującego się świądu krocza oraz częstych infekcji pochwy.

Wskazania do zabiegu:

Labioplastyka może dotyczyć warg sromowych mniejszych i większych. Zabieg w przypadku warg sromowych mniejszych polega na ich zmniejszeniu i nadaniu odpowiedniego kształtu. Plastyka warg sromowych większych polega na nadaniu im odpowiedniego kształtu i sprężystości.

Przeciwskazaniem do zabiegu są: skazy naczyniowe, zaburzenia krzepliwości, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, infekcja ropna skóry i śluzówek, ciąża.

Przebieg zabiegu:

Zabieg przeprowadza się w znieczuleniu miejscowym, przewodowym lub ogólnym. W PP CLINIC naszym Pacjentkom oferujemy:

Kontrola pooperacyjna:

Pacjentka wychodzi z klinika kilka godzin lub następnego dnia po zabiegu (w zależności od rodzaju znieczulenia). Szwy nie wymagają usunięcia. Okres gojenia rany trwa około 10-14 dni. Wymagana jest higiena miejsca operowanego. Zalecany okres abstynencji seksualnej wynosi 6 tygodni.

Po około 5-6 tyg. można wiarygodnie oceniać pierwsze efekty zabiegu, jednak docelowy efekt można zaobserwować z po około 6 miesiącach od zabiegu.