wolumetria twarzy - kwas hialuronowy

1. Wraz z wiekiem tkanka podskórna stopniowo zanika, skóra traci elastyczność, a policzki obniżają się. Może to powodować tworzenie się fałdów i bruzd oraz obniżenie kącików ust. Utraconą z wiekiem objętość tkanek w obrębie twarzy można przywrócić wykorzystując technikę modelowania ubytków tkanek miękkich – wolumetrię. Podczas zabiegu można uzyskać nie tylko poprawę owalu twarzy, ale również wzrost napięcia skóry i wygładzenie zmarszczek powstających w wyniku ubytku tkanki tłuszczowej.

Wolumetria twarzy - wskazania

- uwydatnienie kości policzkowych

- modelowanie policzków, zwiększenie ich objętości oraz podniesienie policzków

- wypełnienie zagłębień w okolicach skroni

- modelowanie podbródka

- modelowanie i konturowanie linii żuchwy

- modelowanie kształtu nosa

Jak przebiega zabieg liftingu wolumetrycznego?

Zabieg trwa około 20 do 40 minut. Zabieg 'wolumetria twarzy' polega na podaniu kwasu hialuronowego do tkanki podskórnej okolic twarzy. Jest to procedura małoinwazyjna, zwykle niebolesna (stosuje się znieczulenie miejscowe). Po zabiegu wykonuje się delikatny masaż twarzy w celu dokładnego rozprowadzenia preparatu. Bezpośrednio po wykonaniu zabiegu pacjent może wrócić do wykonywania codziennych obowiązków.

Jak postępować po zabiegu i kiedy widoczne są efekty?

Przez 2 tygodnie po zabiegu zalecane jest unikanie nadmiernego narażenia na promienie słoneczne oraz ciepło.

Ogromną zaletą wolumetrii jest to, że efekt zabiegu widoczny jest od razu i utrzymuje się przez 10-15 miesięcy.

Przeciwskazania do powiększania ust kwasem hialuronowym

Zabieg z zastosowaniem kwasu hialuronowego jest przeciwskazany w przypadku:

- występowania reakcji alergicznej na kwas hialuronowy

- występowania aktywnej infekcji lub zmian na skórze w obrębie obszaru planowanego zabiegu

- kobiet, które są w ciąży lub karmią piersią

- występowania skłonności do blizn przerostowych (keloidów), chorób układu immunologicznego, u pacjentów stosujących leki immunomodulujące

Możliwe objawy niepożądane występujące po zabiegu

Bezpośrednio po zabiegu w miejscach wkłucia może pojawić się ból, niewielkie krwiaki, zaczerwienienie i obrzęk. Objawy te zwykle ustępują w przeciągu kilku godzin lub kilku dni.