Kwas polimlekowy
Kwas polimlekowy Lublin.

CZYM JEST KWAS POLIMLEKOWY, JAK ON DZIAŁA?

Kwas polimlekowy, dokładniej kwas L-polimlekowy (skrót to PLLA), to silny stymulator tkankowy. W medycynie stosowany jest już od ponad 50 lat, jako składnik różnych implantów oraz nici chirurgicznych. Naturalnie, występuje w naszym organizmie, stymulując wytwarzanie kolagenu. Kolagen to swoistego rodzaju podpora dla skóry- nadaje jędrność, objętość i odpowiedni kształt naszej twarzy. Wraz z wiekiem dochodzi do zaniku kolagenu, co powoduje zmniejszenie elastyczności i jędrności skóry, a to sprawia, że wyglądamy starzej. Dodatkowo, w wyniku upływu czasu, zmniejsza się objętość tkanki w okolicy skroni, policzków, czy żuchwy, przez co uwidaczniają się bruzdy nosowo-wargowe, linie marionetek, a policzki stają się obwisłe. Preparat zawierający kwas polimlekowy, stosowany u nas w PP Clinic w Lublinie, to najnowszej generacji produkt, który naturalnie i trwale poprawia kondycję skóry. Efekty, jakich można się spodziewać po jego zastosowaniu, to wypłycenie zmarszczek głębokich, uzupełnienie ubytków tkankowych, napięcie i uelastycznienie skóry. Kwas polimlekowy długotrwale pobudza fibroblasty do intensywnej produkcji kolagenu, odbudowując utraconą z wiekiem objętość. Nie bez powodu, zabieg z zastosowaniem kwasu polimlekowego, inaczej nazywany jest bezoperacyjnym liftingiem. To niezwykle skuteczny i mało inwazyjny zabieg. Co więcej, preparat kwasu polimlekowego jaki stosujemy w PP Clinic w Lublinie służy nie tylko do poprawy wyglądu twarzy, ale także innych partii ciała. Jeśli zmagasz się z wiotkością skóry na brzuchu, udach lub marzysz o jędrnych pośladkach, to bez wątpienia zabieg dla Ciebie. PLLA pozwala również uporać się z cellulitem. Kwas polimlekowy doskonale sprawdza się w terapiach łączonych z innymi zabiegami z zakresu medycyny estetycznej, jakie oferujemy w PP Clinic w Lublinie.

WSKAZANIA DO ZASTOSOWANIA KWASU POLIMLEKOWEGO

- ubytki tkankowe skroni, policzków
- utrata owalu twarzy
- utrata napięcia i jędrności skóry
- wiotka pozbawiona blasku skóra
- obwisłe policzki tzw. “chomiczki”
- głębokie zmarszczk
- i utrata jędrności ramion (“pelikany’), ud, pośladków, brzucha
- cellulit
- cienka, pomarszczona skóra grzbietów dłoni

PRZECIWWSKAZANIA DO ZASTOSOWANIA KWASU POLIMLEKOWEGO

choroby autoimmunologiczne; choroby nowotworowe; zaostrzenie choroby przewlekłej; uczulenie na którykolwiek ze składników preparatu; przyjmowanie niektórych leków' skłonność do blizn przerostowych (keloidów); czynna infekcja lub stan zapalny skóry w obszarze zabiegowym; ciąża i karmienie piersią; wiek poniżej 18 lat.

PRZEBIEG ZABIEGU Z ZASTOSOWANIEM KWASU POLIMLEKOWEGO

W PP Clinic w Lublinie pracują wysoce wyspecjalizowani i doświadczeni lekarze, którzy wykonują zabiegi z zakresu medycyny estetycznej w tym, te z zastosowaniem kwasu polimlekowego. Aby zapewnić naszym pacjentom możliwie największe bezpieczeństwo, każdy zabieg poprzedzony jest odpowiednią kwalifikacją. Na początku wizyty, specjalista przeprowadza wywiad lekarski. Następnie, jeśli brak jest przeciwwskazań, lekarz rozpoczyna zabieg. Preparat podaje się w odpowiednie miejsca za pomocą niewielkiej kaniuli. Może towarzyszyć temu mrowienie, niewielkie uczucie rozpierania. Sam zabieg jest praktycznie bezbolesny, przeprowadza się go bez znieczulenia. Na zakończenie wykonuje się masaż, który pozwala równomiernie rozprowadzić preparat pod skórą. Czas trwania całego zabiegu waha się od 40-60 minut.

OKRES REKONWALESCENCJI PO ZABIEGU Z ZASTOSOWANIEM KWASU POLIMLEKOWEGO

Kilka dni po wizycie mogą miejscowo pojawić się siniaki, obrzęk, zaczerwienienie czy tkliwość. Objawy te ustępują samoistnie. Pacjent powinien 2 razy dziennie po 5 minut przez około tydzień wykonywać automasaż miejsca, które zostało poddane zabiegowi. Służy to uzyskaniu jak najlepszego rezultatu zabiegu. Dodatkowo, przez okres około 2 tygodni powinno unikać się basenów, sauny oraz intensywnego wysiłku fizycznego czy ekspozycji skóry na promieniowanie UV.

KWAS POLIMLEKOWY - EFEKTY

Zazwyczaj, dla uzyskania optymalnego efektu potrzebnych jest kilka zabiegów. W zależności od wyjściowej kondycji skóry pacjenta, ilość zabiegów niezbędnych do uzyskania satysfakcjonujących dla pacjenta ustala lekarz PP Clinic w Lublinie. Zazwyczaj jest to 2-3 zabiegów w odstępie 1 miesiąca. Należy pamiętać, że efekty zabiegu, pojawiają się stopniowo. Pierwsze rezultaty można zauważyć już po 3 tygodniach, a ostateczny wynik po upływie 3 miesięcy. Efekty utrzymują się nawet do 2 lat. Dla ich podtrzymania, jeden zabieg można powtarzać raz w roku.

KWAS POLIMLEKOWY - DZIAŁANIA NIEPOŻĄDANE
Działania niepożądane nie zdarzają się często, ale jak każdy zabieg obarczone są ryzykiem powikłań. Do najczęstszych należą:reakcja alergiczna na preparat (np.: świąd, wysypka, obrzęk), infekcja w miejscu wstrzyknięcia, przebarwienia, plamy.

Jeżeli zastanawiasz się, jak możesz sprawić, aby Twoja skóra pięknie jędrna, napięta i pełna blasku, powinieneś rozważyć kwas polimlekowy w PP Clinic w mieście Lublin.

W naszej klinice pracujemy na produktach najlepszej jakości, posiadających rejestrację do iniekcji.

Nie jesteś pewny, czy to zabieg dla Ciebie?

Zapraszamy na konsultację do jednego z naszych specjalistów: dr hab. n. med. Łukasz Pietrzyk oraz lek. Iga Kozińska.