przeszczep tkanki tłuszczowej

Przeszczep tkanki tłuszczowej (lipofilling lub lipotransfer) polega na pobraniu tkanki tłuszczowej z jednej okolicy ciała Pacjenta i po odpowiednim przygotowaniu, podaniu tkanki tłuszczowej w inną okolice ciała.

Najczęściej tkankę tłuszczową do przeszczepu pobiera się z okolic brzucha lub wewnętrznej powierzchni ud. Miejscami gdzie przeszczepia się kankę tłuszczową są okolice twarzy, piersi, pośladków, dłoni. Często lipofilling wykonuje się pod oczy w celu redukcji cieni i efektu zmęczenia.

Dzięki przeszczepowi tłuszczu można skorygować nieestetyczne, zapadnięte blizny.

Przeszczepiony tłuszcz jest jednym z najlepszych materiałów wypełniających i modelujących sylwetkę i okolice cała, ponieważ jest materiałem autologicznym, tzw. materiał własny Pacjenta. Dodatkowo, tkanka tłuszczowa zawiera komórki macierzyste, które potęgują efekt zabiegu. Komórki macierzyste zawarte w tkance tłuszczowej pobudzają tkanki do regeneracji i namnażania się. Przeszczep tłuszczu, oprócz efektu wolumetrycznego daje efekt ujędrnienia i odmłodzenia skóry w okolicy przeszczepu.

Kto jest kandydatem do lipofillingu?

Zabieg lipofillingu wskazany jest osobom z:

- utratą owalu twarzy,

- ubytkami objętości policzków,

- nieestetycznymi, zapadniętymi bliznami pooperacyjnymi, urazowymi,

- wiotkością skóry grzbietu dłoni,

- głębokimi zmarszczkami (fałdy nosowo-wargowe, dolina łez),

- cieniami pod oczami,

- z obwisłością pośladków.

Ile należy czekać na efekty?

Efekty zabiegu
są natychmiastowe. Miejsca, w które przeszczepiono tkankę tłuszczową odzyskują objętość i kształt, skóra staję się bardziej napięta i pełna blasku.

Przeciwskazania do zabiegu

Ze względu na charakter zabiegu – wykorzystanie własnego materiału Pacjenta liczba przeciwskazań jest ograniczona. Jednakże infekcje czy choroby skóry występujące w miejscu pobrania lub podania tkanki tłuszczowej dyskwalifikują z zabiegu. Dodatkowa w przypadku wykonania przeszczepu do dużych okolic ciała wymuszających znieczulenie ogólne, wszystkie choroby dyskwalifikujące z tego typu znieczulenia są jednocześnie przeciwskazaniem do zabiegu lipotransferu.