obrzezanie

Stulejka to wrodzone lub nabyte zwężenie ujścia napletka. Objawem stulejki jest utrudnione ściągnięcie/odprowadzenie napletka i odsłonięcie żołędzi prącia. U dorosłego mężczyzny stulejka rozwija się jako powikłanie stanów zapalnych czy infekcji bakteryjnych narządów płciowych - tzw. stulejka nabyta. Stulejka może zaburzać normalną aktywność seksualną ze względu na pojawiający się przy każdym stosunku silny ból, który często uniemożliwia współżycie. Dodatkowo występowanie stulejki może być przyczyną częstych infekcji układu moczowego i płciowego zarówno mężczyzny jak i jego partnerki.

Jednym ze sposobów
leczenia stulejki u dorosłych mężczyzn jest obrzezanie, które wykonują lekarze w PP CLINIC Lublin.

Wśród wskazań do zabiegu obrzezania są wskazania ze względów religijnych, kulturowych lub profilaktycznych. U dorosłych mężczyzn najczęściej przeprowadza się:

-
obrzezanie z przyczyn medycznych - często nawracające stany zapalne, infekcje bakteryjne, ból powodowany niemożnością zsunięcia napletka;

- obrzezanie ze względów estetycznych - obrzezanie estetyczne  – poprawa komfortu współżycia seksualnego, doznań seksualnych, poprawa wyglądu penisa.

Ze względu na ilość pozostawionej skóry oraz położenie blizny, rozróżnia się dwa style obrzezania. Gdy blizna pooperacyjna jest blisko żołędzi, zabieg jest obrzezaniem low (nisko). W tym przypadku wewnętrzna część napletka jest wycięta w całości. Gdy blizna jest dalej od żołędzi, zabieg jest określany jako high (wysoko). Obrzezanie dzieli się także ze względu na ilość pozostawionej skóry, która pokrywa żołądź. Wtedy mamy obrzezanie loose (luźne) oraz tight (ciasne) – przy nim skóra jest nieruchoma podczas wzwodu. Dzięki temu mamy cztery style obrzezania, które są połączeniem tych wartości: High & Tight, High & Loose, Low & Tight i Low & Loose.

Jak wygląda zabieg?

W naszej klinice medycyny estetycznej w
Lublinie operację stulejki wykonujemy w znieczuleniu miejscowym. Przed zabiegiem lekarz ustala z Pacjentem sposób obrzezania (usunięcie części / całego napletka). Lekarz podaje środek znieczulający w okolicę podstawy prącia, co powoduje, że obrzezanie jest bezbolesne. Następnie lekarz wykonuje usunięcie lub plastykę napletka. Na pozostałą część skóry zakładane są szwy oraz jałowy opatrunek.

Jak długo goi się rana i jakie są zalecenia pozabiegowe?

Po zabiegu obrzezania istotnym elementem jest utrzymywanie higieny miejsca operowanego. Opatrunek należy zmieniać każdego dnia, przemywając jednocześnie ranę środkiem dezynfekującym. Pierwsza wizyta w PP CLINIC w
Lublinie po operacji stulejki ma miejsce w 3-4 dniu celem oceny procesu gojenia. Gojenie rany trwa od 10 do 14 dni. Pacjent powinien powstrzymać się od współżycia seksualnego przez okres 1 miesiąca i stosować zalecone żele lub maści.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Borykasz się z problemem wąskiego napletka? Nasza klinika jako jedna z nielicznych w Lublinie oferuje zabiegi z zakresu urologii estetycznej. Wykształcenie oraz doświadczenie naszych lekarzy sprawią, że zabieg obrzezania oraz opieka pooperacyjna bedą na najwyższym poziomie, a Pacjent będzie bezpieczny.