obrzezanie

Stulejka to wrodzone lub nabyte zwężenie ujścia napletka. Objawem stulejki jest utrudnione ściągnięcie/odprowadzenie napletka i odsłonięcie żołędzi prącia. U dorosłego mężczyzny stulejka rozwija się jako powikłanie stanów zapalnych czy infekcji bakteryjnych narządów płciowych, jest to tzw. stulejka nabyta. Stulejka może zaburzać normalną aktywność seksualną ze względu na pojawiający się przy każdym stosunku silny ból, który często uniemożliwia współżycie. Dodatkowo występowanie stulejki może być przyczyną częstych infekcji układu moczowego i płciowego zarówno mężczyzny jak i jego partnerki.

Jednym ze sposobów leczenia stulejki u dorosłych mężczyzn jest obrzezanie, które wykonują lekarze w PP CLINIC Lublin.

Wśród wskazań do zabiegu obrzezania są wskazania ze względów religijnych, kulturowych lub profilaktycznych. U dorosłych mężczyzn najczęściej przeprowadza się:

- obrzezanie ze względów medycznych - często nawracające stany zapalne, infekcje bakteryjne, ból powodowany niemożnością zsunięcia napletka;

- obrzezanie ze względów estetycznych – obrzezanie estetyczne – poprawa komfortu współżycia seksualnego, doznań seksualnych, poprawa wyglądu penisa.

Czy zabieg obrzezania jest bolesny i jak wygląda zabieg?

W PP CLINIC Lublin operację stulejki wykonujemy w znieczuleniu miejscowym. Lekarz podaje środek znieczulający w okolicę podstawy prącia, co powoduje, że obrzezanie jest bezbolesne. Następnie lekarz, po wcześniejszym ustaleniu z Pacjentem, usuwa część lub cały napletek. Na pozostałą część skóry zakładane są szwy oraz jałowy opatrunek.

Jak długo się goi obrzezanie i jakie są zalecenia po zabiegu?

Po zabiegu obrzezania istotnym elementem jest utrzymywanie higieny miejsca operowanego. Opatrunek należy zmieniać każdego dnia, przemywając jednocześnie ranę środkiem dezynfekującym. Pierwsza wizyta w PP CLINIC w Lublinie po operacji stulejki ma miejsce w 3-4 dniu celem oceny procesu gojenia. Gojenie rany po zabiegu obrzezania trwa od 10 do 14 dni. Pacjent powinien powstrzymać się od współżycia seksualnego przez okres 1 miesiąca i stosować zalecone żele lub maści.